Dieta norweska została opracowana przez lekarzy oraz specjalistów do spraw żywienia ze szpitala w Oslo. Powstała stosunkowo niedawno i dzięki niej można pozbyć się kilku kilogramów nadwagi. Dieta wymaga dużej samodyscypliny. Aby uzyskać najlepsze efekty należy ściśle trzymać się zasad. Ponieważ każda dieta jest obciążeniem dla naszego organizmu po przerwaniu diety norweskiej nie można jej już do niej wrócić (przez kilka tygodni).

Dietę należy stosować przez 14 dni.  Jeśli czujemy się wyjątkowo dobrze to możemy stosować ją kilka dni dłużej. Ważne jet, aby po zakończeniu diety norweskiej przejść na zdrowe, zbilansowane odżywianie. Jeśli chcesz nauczyć się zdrowo jeść zapraszamy TUTAJ.

Po skończonej diecie powinniśmy odczekać odpowiednią ilość czasu, aby móc zastosować ją ponownie. Dzięki temu nasz organizm odpowiednio się zregeneruje.

Dieta ta opiera się w głównej mierze na jajkach oraz grejpfrutach. Wzbogacono ją także o takie produkty spożywcze jak: surówki, marchew, pomidor, mięso (tylko gotowane): wołowina, piersi z kurczaka oraz ryba.

Napoje które stosujemy w tej diecie to oczywiście woda naturalna, herbatki ziołowe oraz słaba kawa. Pijemy ok. 2 litrów wody dziennie. Jajka spożywamy tylko w formie gotowanej.

W każdej diecie ważne są zasady. Aby maksymalnie wykorzystać potencjał jaki daje nam Dieta Norweska należy sumiennie ich przestrzegać. 

Jakie to zasady? Oto one:

  1. Dieta trwa 14 dni.
  2. W trakcie diety codziennie spożywamy produkty takie jak:
    • gotowane jajka
    • grejpfruty
    • chleb razowy
    • gotowane, grillowane lub pieczone w foli mięso (wołowinę, jagnięcinę, drób)
    • ryby
    • surówki z selera naciowego, marchewki, pomidorów, ogórków
    • szpinak z jogurtem
  3. Podczas stosowania diety unikamy produktów, takich jak:
    • sól
    • olej
    • masło
    • śmietana
  4. Należy regularnie nawadniać organizm. Koniecznie pij ok 2l płynów dziennie. Głównie stosuj wodę, możesz też popijać herbaty ziołowe i słabą kawę.
  5. Po zakończeniu diety należy przejść na zdrowe, zbilansowane odżywianie.

Dieta norweska – cenne składniki odżywcze

Mimo że dieta norweska jest dość monotonna to jest bogata w wiele cennych składników odżywczych. Jakie witaminy i minerały dostarczysz organizmowi będąc na diecie norweskiej?

  1. Jedząc jajka:
    • dostarczysz organizmowi między innymi witaminę: A, E, D, K oraz witaminy z grupy B,
    • uzupełniasz wszystkie niezbędne aminokwasy egzogenne,
    • uzupełniasz niezbędne minerały, takie jak: fosfor, potas, sód, wapń, żelazo, magnez, miedź, cynk i selen,
    • dostarczasz składniki, takie jak: beta karoten i luteinę, które chronią oczy przed szkodliwym promieniowaniem słonecznym UVA i UVB oraz pozytywnie wpływają na zmysł wzorku.
  2. Spożywając grejpfruty:
    • obniżysz poziom insuliny i cholesterolu,
    • dostarczysz niezbędne witaminy, takie jak: witamina C, A i witaminy z grupy B,
    • uzupełnisz niedobór minerałów, takich jak: potas, wapń, żelazo, magnez, fosfor i cynk,
    • zapobiegniesz odkładaniu się tłuszczu,
    • oczyścisz wątrobę,
    • zwiększysz wydzielanie żółci.
  3. Jedząc warzywa:
    • dostarczysz organizmowi wielu cennych minerałów, takich jak, np. wapń, fosfor, magnez czy potas,
    • obniżysz ciśnienie krwi,
    • zapobiegniesz infekcjom,
    • dostarczysz witaminę C oraz witaminy z grupy B.

W pozostałych produktach spożywanych podczas stosowania diety norweskiej również znajdziesz wartościowe składniki odżywcze. Przykładowo jedząc wołowinę dostarczysz minerały, takie jak: fosfor, cynk, żelazo, selen oraz witaminy z grypy B (np. witaminę: B2, B3, B5 i B6). A spożywając mięso drobiowe uzupełnisz zapotrzebowanie między innymi na witaminę A i B12.

Jeśli masz jakieś pytania, możesz skontaktować się z nami na FACEBOOKU!!

 

Komentarze umieszczane są przez użytkowników naszego portalu… Nie należy sugerować się ich rezultatami przy podejmowaniu decyzji o rozpoczęciu diety.