Jeśli nie wiesz, czy dieta norweska będzie dobrze oddziaływała na Twój organizm możesz spróbować stosować ją tylko przez pierwsze 7 dni.

Jeśli po pierwszym tygodniu odchudzania nie będziesz odczuwał żadnych skutków ubocznych, możesz kontynuować dietę przez kolejny tydzień w celu osiągnięcia najlepszych efektów.

Pamiętaj, że dieta norweska jest najbardziej skuteczna, gdy konsekwentnie jest przestrzegana przez całe 2 tygodnie. Jadłospis na pierwsze 7 dni diety znajdziesz poniżej .

 

Tydzień 1 / Tydzień 2

 

Dzień 1

W pierwszym dniu diety norweskiej podstawą wszystkich posiłków są jajka. Jest to jedyny dzień w tygodniu, w którym zjadamy, aż 9 ugotowanych jaj. Oprócz tego spożywamy grejpfruta, warzywa oraz chleb razowy. W ciągu dnia stale pamiętamy o odpowiednim nawodnieniu organizmu wodą.

  • Śniadanie: 3 jajka.
  • Śniadanie II: 3 jajka, grejpfrut, herbata lub czarna kawa.
  • Obiad: 3 jajka, surówka warzywa bez sosu i oleju, czarna kawa lub herbata i 1 kromka chleba razowego.
  • Kolacja: brak.

 

Dzień 2

W drugim dniu diety norweskiej zjadamy znacznie mniejszą ilość jajek. Tym razem na obiad spożywamy gotowane mięso wołowe wraz z warzywami. W ciągu dnia stale pamiętamy o odpowiednim nawodnieniu organizmu wodą.

  • Śniadanie: 1-2 jajka.
  • Śniadanie II: 1-2 jajka, grejpfrut, herbata lub czarna kawa.
  • Obiad: gotowane mięso wołowe, pomidor, seler naciowy, ogórki (lub inne warzywa), herbata/ czarna kawa.
  • Kolacja: brak

 




Dzień 3

W trzecim dniu stosowania diety norweskiej nadal zjadamy od 2 do 4 jaj dziennie. Na drugie śniadanie oprócz jajek podajemy gotowany szpinak z jogurtem. Na obiad zaś kotlety z kurczaka lub jagnięciny z warzywami. W ciągu dnia stale pamiętamy o odpowiednim nawodnieniu organizmu wodą.

  • Śniadanie: 1-2 jajka.
  • Śniadanie II: 1-2 jajka, gotowany szpinak z jedną łyżką jogurtu.
  • Obiad: 2 kotlety z kurczaka lub jagnięciny, ser naciowy, pomidor, ogórki (lub inne warzywa), herbata/czarna kawa.
  • Kolacja: brak

 

Dzień 4

W czwartym dniu stosowania diety na drugie śniadanie serwujemy surówkę z warzyw oraz grejpfruta. Tym razem jaja zjadamy dopiero na obiad. Podajemy je z białym serem, gotowanym szpinakiem i jedną kromką chleba. W ciągu dnia stale pamiętamy o odpowiednim nawodnieniu organizmu wodą.

  • Śniadanie: 1-2 jajka.
  • Śniadanie II: surówka z warzyw, grejpfrut, czarna kawa lub herbata.
  • Obiad: 1-2 jajka, ser biały, gotowany szpinak oraz kromka chleba razowego.
  • Kolacja: brak

 

Dzień 5

W tym dniu, dla urozmaicenia podajmy rybę wraz z surówką i 1 kromką chleba razowego. W ciągu dnia stale pamiętamy o odpowiednim nawodnieniu organizmu wodą.

  • Śniadanie: 1-2 jajka.
  • Śniadanie II: 1-2 jajka, szpinak, czarna kawa lub herbata.
  • Obiad: ryba, surówka, kromka chleba razowego, czarna kawa lub herbata.
  • Kolacja: brak

 

Dzień 6

W szóstym dniu stosowania diety nadal zjadamy od 2 do 4 jaj dziennie. Tym razem, dla urozmaicenia na drugie śniadanie podajemy sałatkę z owoców. W szóstym dniu daniem głównym jest mięso wołowe. Wołowinę serwujemy wraz z warzywami. Do posiłków standardowo pijemy kawę lub herbatę. W ciągu dnia stale pamiętamy o odpowiednim nawodnieniu organizmu wodą.

  • Śniadanie: 1-2 jajka.
  • Śniadanie II: sałatka z owoców, czarna kawa lub herbata.
  • Obiad: wołowina, seler naciowy, pomidor, ogórki kiszone, czarna kawa lub herbata.
  • Kolacja: brak 

 




Dzień 7

W siódmym dniu diety na obiad podjemy zupę jarzynową. Do tego serwujemy także mięso drobiowe wraz z warzywami i grapefruitem. Po spożyciu dania głównego pijemy kawę lub herbatę. W ciągu dnia stale pamiętamy o odpowiednim nawodnieniu organizmu wodą.

  • Śniadanie: 1-2 jajka.
  • Śniadanie II: zimne mięso z kurczaka lub indyka, pomidor oraz grejpfrut.
  • Obiad: zupa jarzynowa, mięso drobiowe, pomidor, gotowana kapusta, seler naciowy, grejpfrut, czarna kawa lub herbata.
  • Kolacja: brak


Jadłospis diety norweskiej – 2 tydzień

Sprawdź: Lista zakupów – 1 tydzień diety